I'm still alive :)

11 januari 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Hoi!

Na 11 dagen onderweg te zijn ben ik nu in Whangarei beland. Onderweg naar het topje van het noorder eiland.

De eerste 3 dagen heb ik doorgebracht in Auckland. Ik wilde lekker rustig aan doen en een mooi plan maken voor de komende dagen voordat ik verder zou gaan. Ik heb wat mensen leren kennen met wie ik op pad ben gegeaan. Auckland zelf is niet zo een spannende stad.
Manon, een van mijn collega's van PBN, is al ruim een half jaar hier in Nieuw-Zeeland en was toevallig een dagje in Auckland toen ik er ook was. 's Avonds dus maar even naar de kroeg gegaan voor een 'Free Drink' aangeboden door ons hostel.
Op de laatste dag ben ik met Monica, een Amerikaanse, naar Mount Eden gegaan. Dit is een van de vele oude vulkanen van Nieuw-Zeeland. Hij was maar 200 meter hoog, maar toch hadden we vanaf daar een mooi uitzicht op Auckland en andere omliggende vulkanen.

Tijd om de stad te verlaten, dus besloten Monica en ik samen naar Waiheke Island te gaan. Een eiland vlakbij Auckland. Het is daar echt onwijs mooi. Veel stranden, waarvan sommige met turquoise water, en verder een hele mooie omgeving. We verbleven in een kleine, beetje huiselijke, lodge midden in de jungle. Naja niet echt natuurlijk, maar zo zag het eruit! We zijn daar 4 dagen gebleven omdat het weer zo ontzettend goed was! We hebben dus veel op het strand gelegen, maar ook met een auto een rondje gemaakt over het eiland met veel heuvels, verschillende baaien en wijnvelden. Om in NZ te mogen rijden moet ik eerst mijn rijbewijs laten vertalen, maar daar was het nu te laat voor, dus Monica heeft deze dag gereden. Het was voor haar de eerste keer dat ze aan de linkerkant van de weg moest rijden en ze leek er nogal nerveus onder. Ik hield af en toe mijn hart vast langs de stijle afgronden, maar we leven nog! :) Monica was hier met een werkvisum en had een baan gevonden op het eiland bij een wijnproeverij, dus die heb ik daar achtergelaten.

Ik heb een buspas gekocht waarmee ik op zowel het noorder als het zuider eiland kan rondreizen. Vanaf Auckland heb ik de bus genomen naar Wangerei, de plek waar ik nu ben. Rond 11 uur kwam ik aan in 'The Cell Block'. Dit is letterlijk een gevangenis omgetoverd tot een hostel! Samen met een Duitser uit mijn hostel ben ik de hele middag op pad geweest. De middag begon goed want toen we tegen de eigenaar zeiden waar we heen gingen bood hij ons meteen een lift aan, top! We gingen als eerst naar de Abbey caves. Dat waren drie grotten op een rij waar we in konden. Zoals vele van jullie weten is donker niet mijn favoriete lichtsoort, is lopen in water waarvan je de boden niet ziet iets waar ik hartkloppingen van krijg en zijn smalle doorgangen in een grot iets waar ik van ga zweten. Al met al leek het mij een top idee om de grotten van binnen te bekijken, ik was tenslotte met een heldhaftige Duitser.. ohnee een broekkie van 19...
In het begin vond ik het echt heel spannend, maar gelukkig ging het steeds beter. De grotten waren super tof eigenlijk om doorheen te lopen/klimmen. Af en toe deden we onze lampen (nogmaals dank Irma en Lies, de lamp van Sinterklaas is echt geweldig!) uit en zagen we allemaal 'Glowworms' om ons heen! Eenmaal weer uit de grotten zijn we gaan liften richting de Whangãrei Falls. Na een stukje wandelen kwamen we toen aan bij de waterval. Die veel groter was dan we hadden verwacht! Het water was koud, maar na zo een dagje in 28 graden was verkoeling wel lekker! Daarna wwer wezen liften naar huis. Zo ontmoet je nog eens mensen... een man uit Nieuw-Zeeland (geboren en getogen) met Nederlandse ouders dit keer!

Morgen pak ik de bus nog een stukje verder omhoog naar Paihia (Bay of islands). Waar ik een aantal leuke tripjes op de planning heb!

Liefs!

1. Erna:
    11 januari 2018
    Nou Floor, ik ben weer bij de les hoor, heb nog even heerlijk geslapen.😜
    Nu van je verhaal en foto’s genoten en ben echt blij dat je het zo fijn hebt, (met en zonder andere reisgenoten)
  2. Lies:
    11 januari 2018
    Heel erg leuk om te lezen Floor. Wat een belevenissen. Zoals ik al had verwacht heb jij meteen weer contact met leuke mensen (komt waarschijnlijk door die spraakwaterval).
    Pas goed op jezelf en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
  3. Mirjam Heijke:
    11 januari 2018
    Wat heerlijk om te lezen lieve Floor, je bent goed bezig.........Floor naar het einde van de wereld. Reis ik toch een beetje met je mee foor die leuke reisverhalen. Have fun.😘😘😘😘😘😘
  4. Irma:
    11 januari 2018
    Goed bezig jij. Haha die Chinese lamp komt nog eens ergens!!
    We volgen je op je reis, top meid.
  5. Lianne:
    11 januari 2018
    Bay of Island is leuk!! Wel naar meest noordelijke puntje gaan hoor ;-) veel plezier x
  6. Papa:
    11 januari 2018
    Echt iets voor jou zo'n enge grot haha. Maar wel weer stoer van je, super om te lezen. Geniet lekker xx
  7. Marco:
    16 januari 2018
    He Floor, leuk je te volgen geniet nog ik hoor gauw je verhalen bij het kampvuur in de Ardennen