Poging om op mezelf te reizen!

23 mei 2011 - Bangkok, Thailand

Hoi allemaal!

Na mijn avontuur aan de oostkust ben ik zonder Josse verder gegaan. Als eerste op mijn lijstje stond: The Rock Tour! Van Cairns ben ik naar Uluru gevlogen, waar ik een nacht in een Resort heb gezeten. Op een minuut loopafstand was er een uitkijkpunt op de Ayers Rock. 's Avonds heb ik daar de zonsondergang gekenen. Het was heel mooi, maar ik zat er nog wel redelijk ver vandaan! De dag daarna werd ik opgepikt door mijn tour en zijn we naar de Ayers Rock gereden. We hebben een twee uur durende wandeling rond om de Ayers Rock gemaakt. Het is lastig te beschrijven hoe mooi dat wel niet was! In mijn groep zat ook een meisje uit Slowakije. En je raad het nooit.... Die heeft 3 maanden in Uithoorn gewoond! Echt te grappig.. 's avonds gingen we met ze alle de zonsondergang kijken. Nu waren we alleen wel veel dichter bij de Ayers Rock. Het was onwijs mooi! 's nachts sliepen we in een 'swag', een soort slaapzak, maar dan anders, haha! Het was 's nachts onwijs koud, maar in dat ding lag ik bijna te zweten in mijn korte broek en hempje (oke nou was ik wel een uitzondering, want iedereen sliep in dikke kleding!) De tweede dag gingen we de zonsopgang bekijken. We stonden nu op een uitkijkpunt waar we de zon naast de Uluru op zagen komen. We waren er nu wel ver vanaf, maar we stonden nu bijna naast de Kata Tjuta. Deze ochtend hebben we een wandeling door de Kata Tjuta gemaakt. Toen hebben we een tijd in de auto moeten zitten richting Kings Canyon. We zijn niet naar de Kings Canyon zelf geweest, want dat stond op de planning voor dag 3. 's avonds aten we met ze alle bij het kampvuur en deden we allemaal spelletjes. Het was heel gezellig, want ik zat in een hele leuke groep! De gids kwam ook met een leuke mededeling dat we de volgende dag langer mochten slapen, we werden nu om 5:20 gewekt ipv 5:15! De derde dag mochten we langer slapen (YES!) de wekker ging nu om 5.20! We hebben 's ochtends een wandeling door de Kings Canyon gemaakt. Echt onwijs mooi. Denk dat ik dat nog wel het mooist vond van de 3! Naja dat zullen jullie nog wel zien op de foto's. De hele middag hebben we weer in de bus moeten zitten terug naar Alice Springs. 's avonds gingen we met ze alleen eten in een bar en daarna nog een drankje doen.

De dag daarna (13 mei) vloog ik naar Sydney, waar het nu best wel koud begint te worden! Dat was gewoon even een tussenstop voordat ik naar Taiwan vloog. Daar ontmoette ik Hsi Chu, een 'oud collega' van mama. Hij heeft mij wat plekken in de stad laten zien, zoals de CKS Memorial Hall en Thaipei 101. Ook nam hij mij mee naar een restaurant voor de lunch (met nog twee vrienden van hem, die (gelukkig) heel goed engels konden). Ik heb daar dingen gegeten waarvan ik nooit had verwacht dat ik het in mijn mond durfde te stoppen, maar ik heb het toch binnen kunnen houden, ondanks dat het niet helemaal mijn soort eten is! 's Avonds was ik dan ook heel blij toen Hsi Chu voorstelde dat we ook bij de McDonalds konden eten, jeeej!

De volgende dag vloog ik naar Bangkok. Blijkbaar zat ik niet helemaal op de juiste plek, want ik voelde mij er niet echt veilig. De mensen hadden veel moeite met engels, dus dat maakte het mij niet makkelijk. Toen ik de dag daarna wat dingen wilde bezoeken wilde een man in een TukTuk mij nergens heen brengen want hij vond 30B (€0,75) te duur, dus ik: 20B dan? Toen begon die te lachten... Zijn engels was ook heel slecht, toen er ook nog een man aan me ging zitten ben ik terug naar mijn kamer gegaan en zag ik het even niet meer zitten. Ik haatte Azie en ik haatte Aziaten. Tja, gelukkig is er dan altijd nog een moeder die overal een oplossing voor heeft: zon/zee/strand. Ik heb de volgende dag meteen de bus/boot gepakt naar het eiland Koh Samed, in de Golf van Thailand. Ik zat in een bus met nog een engels stel en samen met hun ben ik opzoek gegaan naar accomodatie op het eiland. Wat heerlijk om weer even met iemand te zijn die mij wel kan verstaan! voor €7,50 per nacht had ik een heerlijke kamer met eigan badkamer en een fan! Ik heb het hier heerlijk gehad. Lekker veel op het strand gelegen en mooie wandelingen over het strand gemaakt. Ook zat er op een minuut loopafstand van mijn kamer een restaurant waar ze westers eten hadden, yes! Ik voelde me gered...

Een paar dagen geleden ben ik weer teruggegaan naar Bangkok. Josse zou die middag ook aankomen met Tess en Melissa, twee Nederlandse meiden met wie ze nog even in Australie was gebleven. We zouden elkaar die zelfde dag nog ontmoeten, maar ze hadden geen internet en telefoonbereik, dus zat ik voor niets op ze te wachten. 's avonds belde ze dat alles goed was gegaan en zij nu in de buurt zaten. De dag daarna hebben we elkaar ontmoet en zijn we opzoek gegaan naar een nieuw hostel. Voor maar €5,- pp voor 3 nachten hebben wij nu een slaapplek. Echt super goedkoop! We hebben besloten dat ik mijn laatste weekje met hun meereis. Dat vind ik toch wel wat prettiger hier in Thailand. Plannen zijn er nog niet. Dat zullen we allemaal nog wel zien.

Even voor de mensen die het leuk vinden om te weten: Op 31 mei om 02:30 (lokale tijd) verstrekt mijn vliegtuig vanuit Bangkok richting Amsterdam. Ik kom aan op 31 mei om 9:15 (lokale tijd). Mijn vluchtnummer is: CI 0065. Ik vlieg met China Airlines.

Voor de mensen die naar Schiphol komen: Na mijn aankomst drinken we met de familie nog even een drankje op schiphol, als je het leuk vind kan je ook nog gezellig een drankje meedrinken! Daarna is het tijd voor mij om lekker te gaan slapen!

Tot snel allemaal!

Heel veel liefs

1. Adri J. en Erna:
    23 mei 2011
    Lieve Floor, Zo zie je maar weer, dat niet alle mensen en alle landen gelijk zijn. Fijn voor je dat je de laatste week dan ook gezelschap hebt, Je verhaal over Uluru en Kings Canyon deden mijn hart voor Australie weer sneller kloppen, want ook wij vonden het daar GEWELDIG MOOI>
    Natuurlijk ben ik op Schiphol, je weet: ik wil niets missen.
    Dag lieverd, tot woensdag de 31e, en geniet nog even van de laatste dagen en een heel goede vlucht gewenst.
  2. Laura!:
    Lieve schat!
    wat gaat t avontuur alweer snel he! Over bijna een week ben je alweer thuis en voor je het weet kun je je familie en vrienden weer normaal spreken ipv via msn en skype ;)

ik wens je nog heeeeeeeeeeeel veel plezier! En doe josse, mellisa en tess de groeten van me!!

Dikke knuffel Laura (K)
  3. Yvonne:
    Hee Floor!
    Superfijn dat je nu nog even samen met Josse kan reizen! Veel plezier nog en ik zie je op jullie feestje!
    Geniet nog eventjes xxxx
  4. Sara:
    25 mei 2011
    Lieve Floor,
    Geniet nog van de laatste dagen daar. Ik zal niet op Schiphol staan, maar ik ben er zeker woensdagavond bij! Alvast een goede reis gewenst meisie!
    Liefs, xxxx
  5. replicachristianlouboutinpumps:
    9 juni 2011
    concerning the grownup men and ladies who for http://www.replicachristianlouboutinpumps.com christian louboutin glitter heels christian louboutin pumps christian louboutin pumps sale christian louboutin pumps knockoffs Christian Louboutin shoes outlet http://www.replicachristianlouboutinpumps.com
  6. replicachristianlouboutinpumps:
    27 juni 2011
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-cosmetic-bag-c-8.html Tory Burch Cosmetic Bag
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet store
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet online
    http://www.toryburchs.net/ tory burch flats sale
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-card-case-c-9.html tory burch cosmetic case
    http://www.toryburchs.net tory burch reva flats