De oostkust

8 mei 2011 - Cairns, Australië

Lieve allemaal,

Ik weet het, het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, maar ik heb er gewoon steeds geen tijd voor gehad. We hebben zoveel gedaan de afgelopen weken en vooral veel in de bus gezeten. Ik zit nu in Cairns, de laatste plek die ik samen met Josse ga doorbrengen. 9 mei vlieg ik in mijn eentje naar Uluru, de o zo bekende Ayers Rock! Daar ga ik een drie daagse tour doen waarbij we Uluru, Kata Tjuta en de Kings Canyon gaan bekijken. Ik kijk er erg naar uit, maar ook wel spannend zo een trip zonder Josse. Daarna vlieg ik door naar Sydney en dan is het alweer tijd om Australie te verlaten. Ik verblijf 1 nacht in Taipei en ga dan op stap met een collega van mama die mij de stad kan laten zien. 16 mei vlieg ik van Taipei naar Bangkok en ga ik nog 2 weken Thailand doorreizen. Ik ben laatst gebeld door China Airlines, dat mijn vlucht niet meer gaat op 30 mei van Bangkok naar Amsterdam.. Dit hebben we dus een dag moeten opschuiven. Ik kom nu 31 mei aan om 9.15 's ochtends. Sorry voor de mensen die vrij hebben gevraagd om erbij te kunnen zijn, maar ik kan er weinig aan veranderen..!

Maargoed, in de afgelopen weken ben ik van Byron Bay tot Cairns gekomen. Nou hebben wij vooral veel gedaan waar de oostkust om bekend staat: Feesten!!

Als eerste tour hebben we een kanokamp gedaan, dat was ergens in de bossen. We hebben lekker twee dagen op het water in een kano gezeten en hadden nog 5 andere Nederlandse meiden in onze groep zitten, echt super gezellig was dat. We hadden heel mooi weer, dus hebben lekker op strandjes kunnen liggen in de hoop een beetje bij te kleuren, met weinig succes, ik voel mezelf nogsteeds zo wit! Na de Kanotour zijn we naar Noosa gegaan, een klein dorpje aan de kust. Toen wij een avond uit waren gegaan bij de bar in ons hostel gebeurde er echt iets grappigs. Er was een man een soort lootjes aan het trekken om een prijs weg te geven, Josse en ik hadden er niet aan meegedaan, maar we stonden gewoon even te kijken. Toen er een aantal keer niet werd gereageerd toen er een winnaar bekend werd gemaakt vroeg de man van de lootjes aan mij: "What's your name?" dus ik: "I'm Floor" waarop hij reageerde: "Floraaa, than you're the winner!" en hij duwde me een papier in mijn handen.. Las ik: Congratulations you've won a Whitsundays sailing adventure on 'Wings 2/3'. Worth $475,00. Het duurde even voordat ik het door had wat er nou werkelijk stond.. Ik had gewoon een zeiltour gewonnen!! Hoe krijg ik het voor elkaar. Helaas deden de mensen bij wie ik het moest boeken er alles aan om het niet door te laten gaan voormij, want telkens als ik mijn tour wilde boeken zeiden ze dat ik later even terug moest bellen, omdat steeds de juiste persoon niet aanwezig was.. 4 dagen van tevoren horde ik dat ik niet meer ingeboekt kon worden, omdat de boot vol zat.. Niet heel gek als ze zo laat pas bellen!! Maarja helaas, mijn gratis tour is dus niet doorgegaan.. Ik vond het geen ramp, want ik verlies er niets mee en Josse en ik hadden toch al een eigen tour op de Whitsunday's ook staan.

Daarna zijn we met een aantal 4 wheel drivers naar Fraser Island gegaan en hebben we daar over de stranden gereden en door de duinen! Het was een tour van 3 dagen en wij hadden het geluk dat we 3 dagen regen hadden... Dit was echt onwijs jammer, maar het maakte het niet minder leuk voor mij! We hebben echt hele mooie plekken gezien op het eiland, zoals de Champagne Pools en ook Lake Mckenzie. Op het eiland lopen ook veel Dingo's rond, dat zijn een soort wilde honden. 's nachts sliepen we in kleine tentjes en liepen de Dingo's gewoon rond onze tenten. Wij hadden natuurlijk weer het geluk dat onze tentgenoot medicijnen in zijn tas had zitten en de Dingo's onze tent in waren gekomen.. Gelukkig wel toen wij er niet waren, maar er zaten 3 grote gaten in onze tent en de tas van onze tentgenoot was half naar buiten getrokken! Dat was wel even een spannend idee om 's avonds lekker ons bedje in te kruipen.. Maarja! We hadden echt een super leuke groep, en de begeleiding was heel gezellig.

27 april was het dan eindelijk tijd voor de zeiltour op de Whitsundays! De eerste dag hadden we onwijs veel regen! We zaten met ze alle op het dek in de regen te zeilen. Ondanks dat dat zo onwijs koud was vond ik het wel heel leuk! 's avonds gingen er een soort van luivels uit op de boot, waardoor we allemaal droog op het dek konden zitten. De tweede dag was het natuurlijk Josse der verjaardg!! (Thanx voor de mensen aan wie ik had gevraagd een berichtje te sturen en dat ook gedaan hebben!) Ik vond het niet zo erg dat het zoveel regende, maar hoopte heel erg dat de zon zou gaan schijnen als we bij de mooie witte stranden aan zouden komen. Creatie werkt, ik ben nu echt overtuigd, want vanaf het moment dat we bij de White Heaven waren (De mooiste plek van de Whitsundays) stopte het met regenen. Toen we daarna het water in gingen met een mooi stingersuit aan om te snorkelen begon ook zelfs de zon te schijnen! Gelukkig is de zon gebleven totaan het einde van onze trip :) Wel ben ik twee dagen zeeziek geweest.. Dat was echt geen pretje!

Na de Whitsundays was het tijd om naar Mission Beach te gaan. Dat was de plek waar wij gingen skydiven!!! Dat was echt onwijs gaaf. Vooral het eerste moment dat je uit het vliegtuig valt en dan bijna een minuut lang een vrije val maakt. Ik kan niet beschrijven hoe vet dat was! De man die op mijn rug zat heeft het ook gefilmt, dus voor de liefhebbers, die kun je komen bekijken als ik weer in Nederland ben!

Na onze skydive hebben we meteen de bus gepakt naar Cairns. In Cairns gingen we de tweede dag met een boot naar het Great Barrier Reef. Daar mochten we eerst gaan snorkelen, nadat we ons weer in een mooi stingersuit hadden gehezen.. Het snorkelen was hier nog veel mooier dan bij de Whitsundays. Er waren veel meer vissen en het koraal was onwijs mooi. Ik heb een waterdicht hoesje voor mijn camera gekocht, dus heb ook wat foto's van het koraal kunnen maken! Daarna was het tijd voor ons om voor het eerst te gaan duiken. Ik vond het heel leuk, maar ik had er wel wat meer van verwacht. We gingen in een groepje van 4, waarbij we allemaal onze armen in elkaar moesten haken tijdens het zwemmen, heel onhandig! Ik had ook nog zo een leuk vest aan waardoor ik steeds als enige naar de bodem zakte.. Dan mocht de instructrice weer mijn hesje opblazen en zat ik weer op gelijke hoogte. Ook zat mijn snorkel een beetje in de weg en kon ik mijn hoofd met veel moeite draaien.. haha. Het zat me niet zo mee! Het koraal was niet veel verschillend als bij het snorkelen. Maarja ik ben wel weer een ervaring rijker!

Ook heb ik hier in Cairns Mark Ruge weer ontmoet (een Australische vriend van mijn moeder, die ik ongeveer 9 jaar niet gezien had) Josse en ik zijn een dagje met hem op stap geweest, waarbij we zijn dorpje in de bergen hebben bezocht, met allemaal leuke marktjes enzo. Ook nam hij ons mee naar de Barron Falls in kuranda en gingen we 's avonds een hapje eten. Hij heeft ons nog een tweede dag opgehaald uit Cairns en toen zijn we naar een plek gegaan, waar heel veel Rock Wallibies zitten. Die leefde daar gewoon in het wild en die konden we voeren, echt super schattig! Ook hebben we daar nog een wandeling gemaakt over de rotsen. Dat was echt een onwijs mooie plek.

Ook zijn Josse en ik naar een krokodillenfarm geweest, dat was best wel vet om te zien. En met Mark Ruge zijn we nog naar een vlindertuin geweest. Daar waren echt ziek mooie vlinders!

Ik heb ook weer wat foto's geplaatst op: https://picasaweb.google.com/115993314242847348648/Australie#  In een van de internet cafe's hebben Josse en ik een virus opgelopen op onze usb-sticks... Hopelijk kan het allemaal gemaakt worden in Nederland.. Wel hebben we de foto's van de afgelope tijd nog, dus die zijn te vinden op picasaweb! Behalve de foto's van het kano kamp, die staan op de dode usb-stick...
Nou goed, dat was het wel weer zo een beetje. Hoop dat ik niet iets heel leuks ben vergeten, maar dat komt dan nog wel!

Vanavond mijn laatste avond met Josse. We gaan zo lekker uiteten van het geld dat mama en Yvo hebben opgestuurd, we gaan ervan genieten!
Ik ben al aan het aftellen.. bijna thuis! Veel liefs. xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adri J. en Erna:
    8 mei 2011
    Jammer dat je steeds zo lucht/wagen/zee-ziek bent, maar ik begrijp dat je ondanks dat erg geniet.
    Wij nog steeds van je verhalen.
    Nu straks nog in Thailand, zal wel een heel andere ervaring worden, maar volgens de boekjes ook een geweldig vakantieland.
    Tot op 31 mei. liefs je oom en tante
  2. Maria:
    8 mei 2011
    He lieverd van me, wat een prachtige dingen hebben jullie toch gezien. Fijn dat jullie zo goed afscheid nemen ook. Mooie foto's hoor. Stoer dat je nu alleen op pad gaat. Op afstand reis ik met je mee. Wat zal je nog een mooie dingen gaan zien..Goede reis dus en houd ons op de hoogte!
    dikkkkkkkkke knuffel van mama
  3. ben van FRIENDS:
    9 mei 2011
    wat gaat het snel floor en josse maar wat vind ik het leuk om de reis verslagen te lezen wat jullie meemaken en beleven.
    nog heel veel plezier de laatste weken in australie en un goede terug reis groetjes ben
  4. Thea, je (nep-) tante:
    14 mei 2011
    Hoi lieverd, natuurlijk ben ik er de 31ste!! Voor jou nóg een dagje langer wachten tot je ons weer ziet!! :) Eerst nog Taipe en Thailand, wat veel indrukken vrouw. Het zal een cultuurshock zijn, maar ook dat zal je verrijken. En als je beelden langskomen van je vrije val t.z.t. zal ik me aan een stoel verankeren. Mijn inlevingsvermogen heeft nog niets ingeboet! Een hele dikke knuffel, zoals alleen tantes die kunnen geven. Dat dappere, grote, stoere nicht!!
  5. replicachristianlouboutinpumps:
    9 juni 2011
  6. replicachristianlouboutinpumps:
    27 juni 2011
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-cosmetic-bag-c-8.html Tory Burch Cosmetic Bag
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet store
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet online
    http://www.toryburchs.net/ tory burch flats sale
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-card-case-c-9.html tory burch cosmetic case
    http://www.toryburchs.net tory burch reva flats