Amsterdam - Shanghai - Auckland

4 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Het is gelukt, ik ben weer veilig met twee benen op de grond. Dit keer in Nieuw-Zeeland!

Zoals de meeste van jullie wel weten is vliegen niet een van mijn favoriete bezigheden. Met veel slechte ervaringen (reisziekte), had ik mij dit keer op reispilletjes gestort. Op 1 januari na natuurlijk een korte nacht te hebben gemaakt, vertrok ik om 9.30 richting Schiphol met papa, mama, Yvo en Mirjam. Ook al was het nog vroeg, een uur later zat ik lekker aan de poffertjes...
Mijn eerste vlucht was naar Shanghai. Gelukkig deden we daar maar 11 uur over, pfff.

Toen we eindelijk geland waren kon ik niet wachten tot ik wat frisse lucht kon halen, wat een lange zit! Ik hoorde een Nederlandse jongen met iemand anders praten over een overstap van 18 uur. Dus ik dacht, die gaat straks met dezelfde vlucht als ik naar Auckland. Bij het uitstappen hem dus maar even aangeschoten en gevraagd of hij wat gezelschap wilde voor de 18 uur in Shanghai. Een uur later stond ik dan in China samen net Jelle, mijn maatje voor die dag. We hebben de Maglev genomen, een zwevende trein die ons met 350 km/h naar met centrum bracht. Onze citytour startte bij een tempel waarna we vervolgens 5 uur lang door de stad zijn gaan lopen. In heel veel steden over de wereld zit ergens wel een Chinatown. Geloof het of niet, wij kwamen een Chinatown tegen in China! Midden in Shanghai was ineens een gebied met de rode lampionnen, de puntjes aan de daken en de goude letters op de donkere gevels. Heel gek in een stad in China. Na veel kilometers gemaakt te hebben zijn we gaan dineren bij de Mac Donalds om vervolgens de skyline van Shanghai te bekijken in het donker. Dat was wel het hoogtepunt van de dag! Het zag er echt heel tof uit, dus als een stel Chinezen stonden wij daar foto's te maken en te genieten van het uitzicht. Tijd om terug naar het vliegveld te gaan om nog even mijn ogen dicht te doen. Ik was zo onwijs moe dat ik zelfs zittend op een bankje in een park in slaap was gevallen...

Mijn tweede vlucht duurde net wat langer. Zo'n 12 uur zat ik in het vliegtuig. De tijd ging dit keer een stuk sneller gelukkig. Ik was aan de praat geraakt met Nick, de man uit Nieuw-Zeeland die naast mij zat. Wel 4 uur lang hebben we aan een stuk door zitten kletsen, waardoor de tijd lekker snel ging! Kon ik vast even wennen aan het accent...

Na 44 uur onderweg geweest te zijn, kwam ik toen eindelijk aan in Nieuw-Zeeland. Het is hier zo lekker warm! Snel een douche genomen en wat te eten gehaald, waarna ik lekker ben gaan slapen. Gelukkig kwam ik in de avond aan, dus nu, na een nachtje geslapen te hebben, heb ik gelukkig nergens last van. Vandaag ga ik nog even bijkomen van de reis en verder... geen idee!

Liefs, x

Fotoโ€™s

1. Erna:
    3 januari 2018
    Fijn om te lezen, dat de vluchten in ieder geval achter de rug zijn en goed verlopen, daar zag je tenslotte erg tegenop.
    Nu heb je lekker heeeeeeeel veel tijd om te gaan en staan waar je zelf wil. Veel plezier en ik hoop dat je veel leuke mensen ontmoet.
    Knuffel van mij
  2. Lisa:
    3 januari 2018
    Ik vind het knap.. 44 uur onderweg, waarvan bijna 24 uur in een vliegtuig ๐Ÿ˜ฑ But, you made it! Blij dat je er bent ๐Ÿ˜˜ Veel plezier vandaag!
  3. Lies:
    3 januari 2018
    Floor net aangekomen in Nieuw Zeeland en toch al een hele ervaring rijker. Een geweldig mooie skyline.
  4. Irma:
    3 januari 2018
    Hebben de pilletjes wat geholpen Floor? heel veel plezier daar, ik ga je volgen hoor, geniet ervan.
  5. Mirjam Heijke:
    3 januari 2018
    Lieve Floor, je eerste verslag is al leuk om te lezen. Wat zullen we nog veel meer van je reisverhalen gaan genieten. Kom maar op. Geniet. Dikke knuffel.๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  6. Papa:
    3 januari 2018
    Wat een belevenis die reis alleen al, je bent lekker op weg. Goed van je die contacten, maar dat is je wel toe vertrouwd. Geniet enorm lieverd, we volgen je en lezen graag hoe je het hebt, dus kom maar op met die verhalen haga! Have fun xx
  7. Maria:
    3 januari 2018
    Wat super om te lezen dat je lekker samen Sjanghai in bent gegaan. Je ziet het he, al op de eerste dag ontmoet je al medereizigers, dat moet lukken met je campertje straks! Geniet lieverd!
  8. Debby Vreem:
    4 januari 2018
    Hoi Floor, je bent er (gelukkig). Nu heel veel gaan genieten. En succes met deze trip. Maar dat gaat je vast lukken, als ik dit eerste stukje avontuur lees. Liefs Debby.
  9. Lianne:
    4 januari 2018
    Haha dineren bij de mac ๐Ÿ˜‚ heerlijk en overal anders ;-) geniet er lekker van en als je de brug gaat beklimmen moet je ff aan mij denken.. heb ik toen niet gedaan en schijnt wel gaaf te zijn! X