Kuitjes trainen!

19 februari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Mijn laatste dagen in Franz Josef heb ik gebruikt om lekker te wandelen en te genieten van de zon. Ik heb tot nu toe zoveel geluk met het weer gedurende mijn reis (even afkloppen...) ik hoor van zoveel anderen dat activiteiten niet doorgaan vanwege het weer, of dat ze binnen zitten omdat het weer zo slecht is. Ik heb nauwelijks regen gehad!

Toen ik naar Wanaka ging, werd het weer zelfs nog beter :) Wanaka is, net als Nelson, een plek waar ik wel zou willen wonen. Hier is het niet alleen de admosfeer die het doet, maar het is ook nog eens omringt door bergen en ligt aan een mooi groot meer! Hier ben ik me Nicole de Roy's Peak opgelopen. 8km alleen maar omhoog! Met een stijging van 1300 meter. Het was echt een pittige tocht, maar toen we eenmaal boven waren was het het meer dan waard! (Zie foto's). Ook ben ik hier gaan mountainbiken. Ze hadden een heel mountainbike parcours gemaakt in de bergen, dus dat was heel zwaar, maar wel tof :)
Verder heb ik nog wat tijd doorgebracht met Marysé en haar dochter Lorian (Canadese meisje van 9). We zijn wezen wandelen, picknicken op het strand en ik had zelfs een goed excuus om in de speeltuin te spelen! Na een paar dagen Wanaka heb ik hen gedag moeten zeggen en ik ga hun ook niet meer tegenkomen gedurende mijn trip!

1 Dag heb ik doorgebracht in Queenstown. De omgeving was mooi, maar zelf had ik niet zoveel met deze plek. Wel weer een mogelijkheid om een berg op de lopen, dus ja, dan doe je dat maar! Queenstown hill, met weer een prachtig uitzicht op de top :)

Gister ben ik met de bus naar Te Anau gegaan, weer een stukje zuidelijker. Na 4 dagen zonder Nicole, werden we weer herenigd, haha. Dus twee dagen samen gegeten en weer een heerlijke wandeling gemaakt! En wat natuurlijk niet mocht ontbreken in het Nieuw Zeelandse rijtje met het abseilen, hiken, raften en mountainbiken... was de midgetgolf!! Omdat we immers vakantie hebben, hebben Nicole en ik ons prima vermaakt met een potje golf! Verder is er hier niet zoveel te doen en over een paar dagen ben ik hier weer, dus lekker genoten van mijn 'vakantie'. Morgen ga ik naar Milford Souds, wat heel mooi schijnt te zijn en vervolgens ben ik 3 nachten ergens in de onbewoonde wereld, zonder stroom en telefoonbereik... Heeeeerlijk!!

Liefs xx

1. Lies:
    19 februari 2018
    Wat zul jij sterke kuiten hebben Floor. Prachtige foto's en een geweldig mooi uitzicht.
    Die 3 nachten ergens zitten zonder stroom en telefoon is voor jou een eitje (ben jij toch gewend haha).
    Groetjes
  2. Mirjam Heijke:
    19 februari 2018
    Heerlijk weer om te lezen. Geniet nog lekker lieve Floor.
    Xxxxx😘😘😘😘😘
  3. Papa:
    19 februari 2018
    En vroeger werden jullie zo boos als jullie weer eens moesten wandelen in de bergen.............. haha
    Was het och nog ergens goed voor xx
    Heel veel plezier lieverd, dikke knuffel!!
  4. Erna:
    20 februari 2018
    Het blijft allemaal heerlijk om te lezen, net of we echt bij je zijn
  5. Yvo van van zijp:
    20 februari 2018