Ik geniet!

9 februari 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Toen ik rondliep door Nelson wist ik het zeker. In dit stadje zou ik wel kunnen wonen, alleen nog opzoek naar een leuke 'Kiwi' zodat ik een goede reden heb om te blijven. Sorry voor de  de mensen die 'All you need is love' al aan het inschakelen zijn (Sanne...), ik heb hem niet gevonden!

Door naar Abel Tasman National Parc. Ik heb hier weer een lange wandeling gemaakt en ben heerlijk gaan genieten op de goud gekleurde strandjes. Hier ook weer herenigd me Nicole (Oostenrijkse) met wie ik een aantal dagen verder reis. Na het overnachten in allemaal verschillende hostels, had ik hier de mogelijkheid om in een tent te slapen! Stuk goedkoper en veel leuker, dus diep in mijn slaapzak gerold heb ik hier de koude nachten doorgebracht :)

Na een paar dagen te hebben genoten in Abel Tasman gingen we naar Westport. Een plaatsje waar niet heel veel te doen is, maar het ligt aan de westkust, dus... Surfen!! Het weer was top, dus hebben Gaby (NL), Nicole en ik een surfboard gehuurd en ons lekker een paar uur vermaakt op het water.

De volgende stop was in Franz Josef. Een klein dorpje (2 straten) vlak bij een Glasjer, de Franz Josef Glecier. Ik heb hier een van de gaafste dingen gedaan! Met een helikopter ben ik naar de glesjer gevlogen, geland op de glasjer, vervolgens een hike gedaan op de glasjer en weer met de helikopter terug gevlogen. Het was zo onwijs tof om hem eerst van bovenaf te zien. De hike was ook echt geweldig ik deed hem samen met Gaby en Nicole, dus het was heel gezellig! De omgeving daar is zo mooi. Aan het eind van de dag mochten we nog even relaxen in de bijbehorende 'hot pools'. Deze prechtige dag afgesloten met een (oke, niet één) cocktail, beter kon niet!
Ik heb wat extra nachten in dit o zo grote dorpje geboekt zodat ik lekker even wat kan relaxen en bijkomen van alle leuke dingen die ik doe.

Ik geniet!

De foto's komen later. Heb hier geen mogelijkheden de foto's van mijn camera af te halen!
Ohja, er was een cycloon vorige week die veel schade heeft veroorzaakt aan de westkust van het zuidereiland. Gelukkig kwam ik een dag later aan op het zuidereiland en heb er weinig van gemerkt. Al waren er op sommige plekken langs de kust delen van de weg afgebrokkeld...

Ik ga weer verder genieten van het zonnetje! Liefs x