God thank you that we're alive

26 januari 2011 - Perth, Australië

Sorry jongens, ik heb even veel te vertellen, dus ik zou het pas lezen als je even de tijd hebt!

Laten we even met leuk nieuws beginnen! Voor de mensen die het nog niet hebben gezien/gehoord. Josse en ik waren op tv bij Studio Sport:D Toen we op de foto gingen met Robin Haase (Nederlandse tennisser) Haha best geinig, zit je zo ver van huis, kan nog iedereen je zien! Die dag was trouwens een super dag. Het was onze laatste dag bij de Australian Open. 's Ochtends zijn we eerst bij Haase gaan kijken en daarna zijn we doorgegaan naar de Rod Laver Arena, waar we Sharapova, Wozniacki en Federer hebben zien spelen. Josse had me al gewaarschuwt dat Sharapova nogal kreunt tijdens het tennissen, dus daar ging ik ook vanuit. Maar het was nog erger dan ik me had voorgesteld, het klonk echt als een bevalling ofzo, niet normaal! Tijdens de wedstrijd van Wozniacki hoorde we van wat vrienden dat Thiemo de Bakker (ook een Nederlander) moest spelen in de Hisense Arena, maar daar hadden wij geen kaartje voor.. Wij toch daar naartoe gegaan en toen de jongen om mijn kaartje vroeg heb ik vrolijk met de achterkant van mijn Rod Laver kaartje gewapperd. Daarna weer snel terug mijn tas in en toen liep hij door.. Daar hadden we wel even geluk mee! Na zijn wedstrijd snel weer terug gegaan naar de Rod Laver Arena, want daar speelde Federer weer. Na zijn wedstrijd zijn we nog maar een keer de Hisense Arena binnen geglipt, dit keer stond er niet eens iemand te controleren.. Toen hebben we nog een wedstrijd van Venus Williams gezien. Op het terrein zelf (waar de rest van de velden zijn) speelde Rus (Ned), dat was echt een onwijs spannende wedstrijd, dus wij hebben ons weer vermaakt! Om de dag compleet te maken zijn we 's avonds ook nog maar een keer de Rod Laver Arena binnen geglipt (ons kaartje was namelijk alleen in de ochtend en middag geldig) Om daar een wedstrijd van Djocovic te zien. Ohja, we gingen ook nog tennissen met onze handen op de tennisbanen buiten met wat vrienden, maar toen werden we helaas weg gestuurd door de security..

Een paar dagen geleden hebben Josse en ik samen met Fons en Kevin (twee jongens van het hostel) een auto geleend van weer twee andere vrienden en zijn we de Great Ocean Road gaan rijden.. Dat was echt super mooi. We hebben ook onze eerste koala gezien! Hij zat gewoon boven de weg en later nog veel meer langs de weg enzo. 's avonds hebben we toen illegaal op een camping gestaan. Best handig! Tentje opgezet, 2 in de tent en 2 in de auto, en klaar:D 's Ochends nog maar even gebruik gemaakt van de douche op de camping en toen maar weer weg gereden! Toen kwamen we bij de 12 apostelen. Dat was heel mooi om te zien. Al die mooie plekken aan de kust waren zo rustgevend, echt heerlijk! Ik heb er ook foto's van geplaatst op picasaweb, dus die kun je hier vinden: http://picasaweb.google.com/115993314242847348648/Australie#

Ook heb ik nog goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we allemaal nog leven en dat er niemand gewond is, het slechte nieuws is dat we een auto ongeluk hebben gehad. Toen wij gister opweg waren de auto terug te brengen naar die vrienden van ons. We sloegen rechtsaf op een kruising (denk er even bij dat we aan de linker kant van de weg reden) en daar moesten we voorang geven aan de mensen die rechtdoor gingen. Dus toen daar niemand meer aan kwam (dachten wij) reden wij door. Toen kwam er een enorm grote auto toch het kruispunt op en raakte de achterkant van onze auto. Toen de auto 180 graden was gedraaid, kwamen we tot stilstand.. Niemand was gewond, alleen had Josse wat last van haar hoofd, omdat ze tegen het raam aan knalde (ze zat achterin). Er kwamen meteen mensen naar ons toe, kijken hoe het ging en die hebben ook meteen geholpen al onze spullen op te ruimen.. Doordat we tegen onze achterkant waren gebeukt was namelijk onze kofferbak open gegaan en lagen al onze spullen over het kruispunt! Fons was meteen naar de andere auto gegaan, om te kijken hoe het daar ging. Er zaten twee mannen in en die waren oke, eentje had wat last van zijn oog, maar dat bleek allemaal wel mee te vallen gelukkig. Trillend op mijn benen en op het punt om in huilen uit te barsten hebben we alle spullen aan de kant gesleept en later de auto weer in. De politie was er redelijk snel bij. Toen moest alles natuurlijk geregeld worden met de verzekering enzo, nou ik snapte er helemaal niets van, dus heb me daar maar buiten gehouden. De broer van een van de mannen van de andere auto heeft ons en de auto naar de garage gereden. Daar hebben we heel lang zitten wachten op de vrienden waarvan de auto is. Toen die er eenmaal waren natuurlijk nog meer geregeld.. We realiseerde ons toen ineens dat als het allemaal een halve seconde eerder was geweest was hij tegen Josse op gereden en met maar een seconde eerder had hij mij ook geraakt. Dat was best een eng idee! Toen was de dag alweer bijna voorbij,

Josse en ik moesten die avond alweer naar het vliegtuig richting Perth. Aan het begin van de vlucht was er veel turbulentie, dus wij dachten meteen zo van, een vliegtuigongeluk kan er vandaag ook nog wel bij.. We zaten daar niet echt ontspannen. Maar alles is goed gegaan en we zitten nu in Perth. Het tijdsverschil met nederland is nu verminderd naar 7 uur. Bij mij is het nu 6 uur 's avonds en bij jullie 11uur 's ochtends! Vandaag is het Australian Day, dus er lopen allemaal gekken op straat met Australische vlaggen en kleding! Vanavond gaan we vuurwerk kijken en morgen pikken we onze campervan op. Dan gaan we 3 weken lang langs de westkust reizen samen met Nadje (Duits meisje). Het zal wel spannend zijn om straks de weg weer op te gaan, maarja dat moet toch gebeuren! Ik weet niet hoe het zit met internet aan de westkust, dus heb geen idee wanneer ik weer wat kan laten horen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs

1. Yvo van van zijp:
    26 januari 2011
    Meid, dat was dat schrikken zo'n klap!! Die schrik zal nog wel even in je benen blijven zitten. Neem de tijd of weer even tot rust te komen. Een paar honderd kilomter boven Perth is een baai waar de dolfijnen zo naar je toe komen gezwommen omdat ze contact zoeken met mensen. We zullen daar nog informatie over naar je toe mailen. Liefs van je neppa
  2. Nicolette:
    26 januari 2011
    Ha Floor, ja dat kan ook nog gebeuren wat vreselijk om mee te maken en dan ook nog turbulentie in het vliegtuig, het was wel een petdag!
    Maar de alsen die je noemt waren er gelukkig niet en jullie zijn gelukkig gezond!
    Nu ga na al dieze relativerende ervaringen maar weer lekker genieten!
    veel liefs voor je en ook voor Josse!
    Nicolette
  3. Lydia:
    Hi lieve Floor,
    Wat een belevenissen allemaal en ik ben blij dat je het zo goed oppakt! Ik kan je verhalennu ook volgen, heb eindelijk internet aansluiting, dus..je hoort af en toe ook wat van mij. Ik wens jullie heeeel veeel plezier langs de kust en geniet.
    Liefs ook voor Josse
    Lydia
  4. Kayleigh:
    He lekkerding!
    Zooo ik was even in shock! Ben ik even blij dat jullie ongedeerd zijn. Nou op naar de drie weekse reis met de auto! Have fun you guys!
    Dikke kus,
    Kayleigh
  5. Adri J. en Erna:
    26 januari 2011
    toch weer die beschermengeltjes he?
    Voor ons hier houden jullie het wel spannend hoor.
    Maar ja als je niets onderneemt, maak je ook niets mee.
    Mooie foto,s,
    Nu op naar de dolfijnen, veel plezier en liefs
  6. Mirjam Heijke:
    He lieve Floor,

Jeetje meid wat zullen jullie geschrokken zijn, maar gelukkig is het goed afgelopen en kunnen jullie verder gaan genieten. Wat een prachtige foto's van de Great Ocean Road, ik weet zelf ook nog hoe ontzettend mooi het daar was bij die enorme rotsformaties. Mooie vergezichten, en wat een haarspeldbochten he, langs die kustweg. Gaan vooral nog lekker genieten. Have fun, en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

Lieve groetjes van Mirjam
  7. replicachristianlouboutinpumps:
    9 juni 2011
    concerning the grownup men and ladies who for http://www.replicachristianlouboutinpumps.com
    christian louboutin glitter heels christian louboutin pumps
    christian louboutin pumps sale christian louboutin pumps knockoffs
    Christian Louboutin shoes outlet http://www.replicachristianlouboutinpumps.com
  8. replicachristianlouboutinpumps:
    27 juni 2011
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-cosmetic-bag-c-8.html Tory Burch Cosmetic Bag
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet store
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet online
    http://www.toryburchs.net/ tory burch flats sale
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-card-case-c-9.html tory burch cosmetic case
    http://www.toryburchs.net tory burch reva flats