3 weken met de camper!

22 februari 2011 - Sydney, Australië

Dag lieve mensen,

Het is alweer bijna 4 weken dat ik niets van me heb laten horen, dus bij deze weer even een blog! Aangezien we met de camper rondtrokken, had ik ook steeds geen tijd om een blog te schrijven.. We hebben echt heel veel meegemaakt de afgelopen tijd, maar ik zal het proberen een beetje beknopt te houden!

Om te beginnen was het 26 januari Australian Day! Mensen liepen met Australische vlaggen over straat en iedereen had kleren aan met de vlag erop enzo. (Wel minder heftig dan Q-day bij ons in Nederland hoor). ’s Avonds gingen we naar een groot grasveld en vanuit daar konden we het vuurwerk zien boven de rivier. Echt heel mooi, ik denk dat ik nog nooit zoveel verschillende soorten vuurwerk heb gezien!

Toen we eenmaal de camper hadden opgepikt begon het spannend te worden. Nadja (het Duitse meisje met wie we reisde) was heel erg zenuwachtig omdat ze natuurlijk aan de andere kant van de weg moest rijden en dan ook nog met zo een grote camper! Aangezien wij een paar dagen daarvoor een auto ongeluk hadden gehad zaten wij natuurlijk ook niet helemaal ontspannen.. Toen we onderweg waren naar het zuid-westen langs de kust kwamen er ineens 3 andere backpackers naar ons toe om te vragen waar wij gingen ‘schuilen’ voor de cycloon.. Wij wisten niets van een cycloon dus hebben meteen informatie opgedaan! Bleek dat er eentje onze kant op kwam. We wisten niet hoe snel we van de kust weg moesten komen en zijn dus het binnenland ingegaan.

In Bridgetown ontmoette we toen een vrouw, Sally, die ons vertelde dat we bij haar konden overnachten. Want om nou ergens in de kamper te slapen als het misschien heel slecht weer zou worden, dan kiezen we toch liever voor een huis! Het was echt een onwijs lieve vrouw, heel gastvrij. Toen we weg gingen kregen we zelfs allemaal fruit mee (fruit is echt heel duur hier).. Toen hoorde we van verschillende kanten dat de cycloon was gaan liggen en dat er dus niets meer aan de hand was. We zijn toen maar weer terug naar de kust gegaan.

De natuur in west-Australie is echt zo mooi. We hebben echt aan onwijs mooie stranden gezeten. We hebben namelijk bijna elke dag een duik genomen in de oceaan, gewoon omdat het veel te warm was boven water! (kunnen jullie je niet voorstellen waarschijnlijk, hoorde dat het weer onder 0 is?). Douchen deden we bijna elke dag (als er een douche te vinden was!) Gewoon zo een douche naast het strand.. Stonden wij dan onze haren en kleren te wassen, haha.

Verder zijn we nog gaan zandborden. Dat was met een soort van snowboard een zandduin afgaan, dat was echt heel leuk! We hebben een Tree Top Walk gedaan, tussen hele hoge bomen door. We zijn bij de pinnacles geweest. We hebben ons doodgeirriteerd aan de vliegen die ’s ochtens vroeg in je ogen, neus, mond en oren kropen. Echt, we hebben zoveel meegemaakt! Ik heb niet eens tijd om alles te vertellen... Ohja heel belangrijk: We deden er altijd alles aan dat we niet in het donker hoefden te rijden, want dan word het natuurlijk kangaroe tijd.. Toen we op een gegeven moment weer eens illegaal geparkeerd stonden werden we weggestuurd. Dit betekende: 60 km in het donker rijden.. En ja hoor, er sprong een kangaroe over.. Nadja zag hem te laat, dus reden we vol op hem in. De kangaroe was een paar meter opzij gevlogen en leefde natuurlijk niet meer.. Onze koplamp was helemaal kapot. We hebben het gelukkig wel kunnen fixen met plakband, haha! Maarja, het is echt niet leuk om een die aan te rijden. Maar die losers moeten ook niet op lampen afkomen! Ook hebben we een hele grote hagedis aangereden, een konijntje en 3 vogels!

De eerste week hebben we alleen samen met Nadja rondgetrokken, dat was af en toe wel lastig, omdat het niet zo goed klikte tussen Nadja en ons, helaas.. We waren toen ook wel erg blij toen we na een week twee Franse jongens tegenkwamen die met ons mee wilde liften. Dat zorgde wel voor wat meer gezelligheid. Nadat zij een week met ons waren meegelift, hebben we ze afgezet op de plek waar ze wilde zijn. Op die zelfde plek hebben we Sevo, een duitse jongen, opgepikt. Hij had namelijk een lift nodig naar Perth. Het was ook een super gezellige week met hem.

Kort nog een aantal dingen die we hebben meegemaakt:

• Josse was naar een meertje gelopen om te kijken of we daar konden zwemmen. Toen hoorde ik ineens keihard: FLOOOR! Dus ik als een gek naar der toe gerend, zie ik Josse tot aan haar knieën in de modder gezakt staan. De oppervlakte was hard, maar daar was ze doorheen gezakt, de modder was heel heet en ook had ze er allemaal wondjes van op der voet! Echt niet fijn..

• We hadden echt een wrak van een auto.. De batterij was echt super oud en we hebben dus in totaal 9x stilgestaan dat we niet meer weg konden.. Moesten we telkens mensen aanhouden voor startkabels enzo! Wat een gedoe was dat steeds. De laatste keer werkten het duwen niet eens meer en ook de startkabels gaven geen effect.

• We zijn 3x door een politie of ranger of iets weggestuurd van onze slaapplek, omdat we daar helemaal niet mochten staan. Verder hebben we bijna 3 weken lang illegaal geparkeerd gestaan! Je moet toch op een manier geld besparen als backpacker, toch?

• Cheryl (de vrouw van de farm) vertelde ons dat we Grass Trees moesten uitgraven, omdat ze zo zeldzaam waren.. Waarschijnlijk omdat ze zeldzaam in NSW waren, want in West-Australie heb ik niet anders gezien dan Grass Trees langs de weg!

• Josse en ik waren even heerlijk aan het zwemmen toen ik ineens twee zwarte vinnen boven het water uit zag komen op ongeveer 25 meter afstand van ons vandaan. Dus ik riep keihard: HAAAI! En ben als een gek gaan zwemmen.. Josse achter me aan en toen we uiteindelijk uitgeput op het strand kwamen zien we ineens twee kopjes boven water komen. Waren het dolfijnen!! Dat was echt super tof. Ze zwommen langs de kust, dus we hebben een heel stuk langs de kust met ze meegelopen. Ze waren toen nog maar op 10m afstand :D

• Lagen we even lekker bij te komen na de lunch in het gras, doe ik mijn ogen open, staat er op 2m afstand een Emu voor mijn neus! Hij is toen zo met zijn snavel onze pindakaaspot ingedoken. Echt super grappig!

• In het westen hebben ze trouwens ook rood zand. Echt super mooi is dat!

Onze laatste dagen in Perth waren we in huis bij Eric en Stella, twee kennissen van Josse. Ze hadden echt een prachtig huis, echt zo een huis waar ik eigenlijk niet weg wilde. We werden echt verwent daar met eten, een cadeautje en ook namen ze ons mee naar de opening van een art gellery met schilderijen gemaakt door aboriginals. Dat was best wel mooi om te zien! De afgelopen dagen in Sydney hebben we lekker uitgerust. Ik had namelijk onwijs last van een jetlag (het was dan wel maar een vlucht van 5 uur, maar het was een nachtvlucht en ik kon niet slapen in het vliegtuig.. Nou was er ook nog eens 3 uur tijdsverschil, dus al met al was ik brak!).

Maargoed, ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag. Het is al na 1 uur 's nachts, omdat internet niet mee wilde werken en morgen moeten we vroeg op (04:30), want dan beginnen we EINDELIJK aan ons surfavontuur! We hebben er echt onwijs veel zin in. Maar ik ga nu dus maar lekker slapen.

Cheers!

Ohja, nieuwe foto's zijn te vinden op:

1. Adri J. en Erna:
    22 februari 2011
    Mensenkinderen wat een verhalen, jaja je maakt wat mee en dan die foto's, toch allemaal geweldig.
    Wij hebben echt naar jullie verhalen uitgekeken.
    Gelukkig hielden Maria en Yvo ons op de hoogte.
    Geniet met volle teugen van je surfkamp en laat het ons weer weten hoe of het geweest is
  2. Papa:
    22 februari 2011
    Heerlijk om de verhalen nu nog eens te lezen nadat je ze verteld had. Allemaal nog indrukwekkender.
    Het was fijn en erg leuk om vanochtend met je te skypen ik zie dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Alleen die hemdjes met blote armen bezorgde me koude rillingen met dit weer hier....... ;-)
    Nogmaals dikke knuffel voor jullie allebei, liefs papa
  3. Yvonne:
    22 februari 2011
    Wauw jeetje, en die foto's zeg! Echt te gek! So coool !
  4. Lia Sloothaak:
    He Floor,

Wat een heerlijke verhalen weer!
    Alleen het dierenrijk zal niet echt blij zijn dat jij daar rond rijdt!
    Moeten ze maar opletten, toch?
    Op de surfplank kom je gelukkig maar alleen vissen tegen, veel plezier voor de komende tijd, je verhalen zijn leuk om te lezen!
    Groetjes van de Slootjes
  5. Mirjam Heijke:
    Hai Aussie Girl,

Wat heerlijk om je verhaal weer te lezen, wat hebben jullie veel meegemaakt, leuk ook om de foto's erbij te zien. Het is waanzinnig leuk om te lezen, zo zijn we toch een beetje bij jullie. Gaan jullie lekker op surfkamp in Surfers Paradise of naar Byron Bay, dat vond ik toen zo'n leuke plaats. Ook daar zullen jullie weer heerlijk genieten van het surfen. Blijf ons maar lekker op de hoogte houden. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

Lieve groetjes van Mirjam
  6. Danielle:
    23 februari 2011
    Waaaaah.. Floortje, je wilt niet weten hoe jaloers ik nu op mijn stage jou verslag aan het lezen ben! Woehoe! Echt super gaaf wat je allemaal doet meissie!
    Ik mis je wel vet erg:( Ik tel de dagen af tot je weer terug komt!

Xxxx
  7. Maria:
    23 februari 2011
    He lieverd,
    Heerlijk weer even de verhalen na te lezen. Wat een prachtige foto's ook en lekker bruin geworden.
    Dan nu eindelijk surfen!! Wat doen jullie het toch ongelofelijk goed samen, ik ben zo trots op je/jullie!
    Ennuhh.. je weet wat ik gezegd heb he: denk erom dat ik niet over een jaar op de tribune bij "all you need is love kerstspecial"zit, omdat jij een surfboy aan de haak hebt geslagen....;=)
    dikke knuffel van mama
  8. Nicolette:
    25 februari 2011
    Dit is weleen reis waarvabn je zegt wouw!!!! Wat een belevenisen en leuke verhalen! Erg leuk om te lezen!
    veel liefs voor beiden!
  9. Yvo van van zijp:
    25 februari 2011
    Ik ben trots op jou (ook al viel het allemaal erg mee) zoals je naar Josse spurtte die in een soort drijfzand zakte, op je intuitie wetend, dat er iets belangrijks gebeurde door wat vaag geroep in de verte van Josse. Iets anders, die surfinstructeurs schijnen vaak erg leuke jongens te zijn. Surf ze!!!
  10. Thea, je (nep-) tante:
    27 februari 2011
    Hé lieve Floor en hé lieve Josse!!
    Ik ben weer geland na mijn Midden-Amerika avontuur. Veel, heel veel gezien en geproefd van de Maya-cultuur. Ook ik heb de twaalf apostelen gezien, in de vorm van vulkanen in Guatamala. Jullie in Australie... mmm wie heeft nu de échte gezien...:) tegenover jullie bord van overstekende kangeroes zet ik een bord: pas op voor overstekende panters, en een voor slangen, en een voor neusbeertjes. Tja, je hebt altijd baas boven baas.
    lieverd ik ga jullie avonturen weer volgen. Hele dikke knuffel van mij!!!
  11. ben van FRIENDS:
    28 februari 2011
    hoi floor en josse egt lang niks gehoord van jullie maar super tof om te lezen dat jullie hele mooie dingen beleven en meemaken .
    gelukkig zitten jullie wel aan de goeie kant down under hebben jullie ook plannen om naar nieuw-zeeland te gaan?
    geniet maar lekker and have fun in de sun groetjes ben van friends
  12. replicachristianlouboutinpumps:
    27 juni 2011
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-cosmetic-bag-c-8.html Tory Burch Cosmetic Bag
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet store
    http://www.toryburchs.net/ tory burch outlet online
    http://www.toryburchs.net/ tory burch flats sale
    http://www.toryburchs.net/tory-burch-card-case-c-9.html tory burch cosmetic case
    http://www.toryburchs.net tory burch reva flats