Surfen!

22 maart 2011 - Byron Bay, Australië

Lieve allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus ik zal jullie maar weer even de laatste nieuwtjes vertellen!

Als eerste hebben we natuurlijk een surfkamp gedaan bij Mojosurf. Dat was echt zo een onwijs toffe ervaring. De eerste ochtend werden we opgepikt in Sydney met de coolste bus die ik ooit heb gezien. Heel blij was ik natuurlijk met mijn wagenziekte, want we mochten 6 uur in de bus zitten! Toen kwamen we aan bij het eerste kamp: Cresent Head. Daar kregen we vrijwel meteen een les over surfen. Over hoe een surfplank in elkaar zat en alle belangrijke dingen die je moest weten over de zee en het surfen zelf. Die middag mochten we ook al het water in voor onze eerste les! Het verbaasde me best wel dat bijna iedereen de eerste keer opstond, dat is namelijk niet heel gemakkelijk. Ook bij Josse en mij ging het gelijk goed! Natuurlijk zijn we daarna ook heel vaak weer gevallen, maar dat hoort erbij! ’s Avonds was er een kampvuur en hebben we nog wat kaartspelletjes gespeeld met een groepje. De ochtend daarna weer gesurft. Ik kan niets anders zeggen dat het zo onwijs gaaf is om te doen!

Ook op onze tweede stop: Spot X, was het helemaal geweldig. Het was daar een stuk groter dan het vorige kamp, maar wel onwijs gezellig. Elke avond feesten daar en overdag lekker surfen en een beetje relaxen. Ook hebben Josse en ik meteen aangegeven dat we daar onwijs graag wilde werken, maar dat was voor hun geen probleem! Dus na drie dagen surflessen te hebben gehad daar, zijn we aan het werk gegaan! De afgelopen 3 weken hebben we daar gewerkt. Ik werkte bij het ontbijt. Dat betekende dat ik ’s ochtends om 5 uur moest beginnen en soms als ik geluk had om 6 uur! Dat was heel erg vroeg, maar dat betekende wel dat ik rond 10 uur klaar was met werken en de rest van de dag vrij had om te doen wat ik wilde. Dat bestond meestal uit surfen, uitrusten in een hangmat of gezellig samenzijn met een aantal andere ‘grommies’, dat zijn de backpackers die daar werken voor accommodatie, eten en gratis surfborden lenen. We hadden zo een onwijs leuke groep daar. Iedereen was gewoon heel relax en bijna iedereen kon wel met elkaar opschieten. Voor het ontbijt moest ik alleen een beetje schoonmaken, al het brood, de melk, de muslie enzo klaarzetten, fruit snijden en daarna bacon, eggs and beans opscheppen bij mensen. Om negen uur mocht ik dan alles weer opruimen en dan heel leuk alle afwas gaan doen….! Na een week daar gezeten te hebben kregen we er een nieuwe grommie bij, Laura. Dat is echt zo een onwijs leuke meid, ik kon het meteen goed met haar vinden en het voelde echt alsof we elkaar al heel lang kennen. Met haar heb ik toen ook veel tijd doorgebracht. Verder is het elke avond een feest bij Spot X. Dat is wel zeker iets dat ik ga missen denk ik.

Het surfen zelf gaat wel redelijk. Ik kan redelijk surfen op de gebroken golven, maarja het gaat natuurlijk om de nog niet omgeslagen golven.. Dat ben ik nu aan het proberen, maar daar komen veel nosedives bij kijken. Dan denk je eindelijk een golf te kunnen pakken, maar dan gaat de punt van je bord gelijk rechtdoor naar beneden het water weer in, beetje jammer. Ik heb ook een aantal surffoto’s, maar die komen later nog want die heb ik achtergelaten bij Josse op het kamp.

Twee dagen geleden ben ik namelijk op de bus gestapt naar Byron Bay en heb alle lieve mensen om mij heen achtergelaten bij Spot X, waaronder Josse. Ik vond het op het kamp echt super leuk, maar heb gekozen om even een weekje alleen in Byron Bay te zijn. Even uitrusten van alle (gezellige) drukte van het kamp. Even doen wat ik wil, zonder met iemand rekening te moeten houden. Nou is er ook nog een jongen van het kamp hier in Byron en ik heb alweer leuke mensen bij mij op de kamer zitten, dus ik vermaak me prima.

Het weer is een beetje wisselvallig. Nu schijnt de zon en is het onwijs heet, terwijl we gister veel regen hebben gehad. Hopelijk blijft het nog een tijdje zonnig, want Byron Bay is een beachtown, dus er is eigenlijk niets te doen als het regent! Josse zie ik over een week weer, dan komt zij ook naar Byron Bay, daar kijk ik toch wel een beetje naar uit eigenlijk! Ik heb het echt zo onwijs leuk met haar hier, ben onwijs blij dat ik met haar deze reis ben gaan maken!

Heel veel liefs vanuit de hitte. xx

1. Yvonne:
    22 maart 2011
    Heee Floortje! Klinkt echt supervet ;) Surfen lijkt me zo gaaf! Veel plezier at Byron Bay!! ;) (en respect, je weet wel waarvoor!)
  2. Zus:
    22 maart 2011
    Hee Zus,

Klinkt allemaal erg goed! Kan me voorstellen dat je even naar Byron Bay wilde. Lekker even op je zelf. Goed dat je daar voor gekozen hebt! Goed teken dat je Josse een beetje mist, want dan weet je weer wat je aan elkaar hebt daar! Veel plezier nog en ik ben wel benieuwd naar een paar lekkere foto's van jou of andere surfers... haha!

Liefs je zus xxxxx
  3. Adri J. en Erna:
    24 maart 2011
    Jeetje Floor, wat hebben we lang op nieuws moeten wachten.
    Je maakt ons nieuwsgierig hoor als we zo lang niets horen.
    Maar geen bericht is goed bericht.
    We weten dan in ieder geval dat je je vermaakt.
    En dan nog even zonder Josse, verrassend hoor, maar wel knap dat je het ook even alleen doet en...... je ziet elkaar toch weer snel.
    veel plezier met alles
    dikke knuf van oom en tante
  4. Laura!:
    25 maart 2011
    Heej lieve Floor!!

Leuk verhaal om te lezen!
    Ik hoop dat je een super tijd hebt daar in Byron! Zonde dat je niet meer hier bent, maar ik ga je zeker weer zien in Nederland! :D

Dikke kus
  5. ben van FRIENDS:
    25 maart 2011
    hoi floor gaat allemaal top zoals ik lees nog steeds lekker aan het genieten en dat moet je ook zeker blijven doen .
    ik hoorde van je zus dat je voorlopig nog niet terug komt en dat kan ik helemaal begrijpen als ik je brief lees , maak r nog un leuke tijd van en blijf mooie dingen beleven see you.
  6. Thea, je (nep-) tante:
    31 maart 2011
    hé, lieve, dappere nicht en hé lieve dappere (nep-) nicht!!! :) even tijd voor jezelf. Je eigen 'ding' doen. Zal ook zeker weer input brengen. Jullie zijn inmiddels zo sterk geworden in contact maken, spreken de taal ongetwijfeld vloeiend. Als je ook grappen kan maken in het engels, dan is het helemaal oké, want dat is een hoofdstuk apart. FF alleen, zonder elkaar. Zal gek zijn, wellicht ook prima. Zandvoort wordt druk straks met 2 goede surfers erbij. Het komt niet zo vaak voor dat de golven hier net zo gaaf zullen zijn als in Bondi. Enfin, de crocussen liggen alweer uitgebloeid, plat op het gras. De narcissen staan te pronken met hun koppies naar de zon, als die schijnt. De hyacinten geuren en Mary Poppins (Floortje Herlaar) heeft de eerste hyacint gestoken als startsein voor de de bloemencorso-wagens die 16 april weer bij mij achter langs komen. het is maar dat jullie het weten. Boeiend hè??:) Ik ga een weekende naar Maria en Yvo, daar heb ik veel zin. Me lekker laten verwennen, maar dat weten zij nog niet. Wel dat ik kom, maar niet dat ik alleen maar verwend wil worden. HaHa. Wordt vast gezelli.
    Dag lieve 2, heb het goed. veel liefs uit Heemstede met een knuffel!!
  7. Gucci sale:
    13 april 2011
    Finally we kissed and the passion scale went sky high and I knew I was onto a good thing
    <a href="http://www.gucci-outlet.biz/">Gucci shoes for men</a>
    <a href="http://www.gucci-outlet.biz/">Gucci sale</a>
  8. replicachristianlouboutinpumps:
    9 juni 2011
    concerning the grownup men and ladies who for http://www.replicachristianlouboutinpumps.com
    christian louboutin glitter heels christian louboutin pumps