Van Noord naar Zuid!

1 februari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Daar ging ik dan. 19,4 km voor de boeg. De Tongariro Crossing is een wandeling door de bergen met uiteraard veel uitdagende klimmen erin. De eerste 2 km waren een eitje. Redelijk vlak nog en midden in de wolken, dus geen last van de zon. En toen begon het... de 'devils staircase' zoals hij genoemd wordt. En daarvan was niets gelogen. Helemaal trots was ik toen ik boven was, maar toen ik mij omdraaide besefte ik dat het nog lang niet het hoogste punt was! Het was een pittige klim, maar met een grote beloning op de top! De wolken waar we veel doorheen liepen trokken weg, de zon brak door en toen hadden we prachtig zicht op de verschillend gekleurde 'pools'. Na al het moois kwam een hele lange afdaling. Na 15 km had ik er genoeg van, maar toen moest ik nog even doorzetten! De zon scheen ondertussen vel op mijn bezweette voorhoofd, heerlijk warm... Zo heerlijk om na die 19,4 km lekker op de grond neer te ploffen en even een uur te liggen. De rest van de avond heb ik doorgebracht met mijn voeten in een 'footspa' en daarna afgesloten in een jacuzzie. Top dagje als je het mij vraagt!

Na 1 nacht in Wellington te hebben geslapen ben ik vanmorgen met de boot overgestoken naar Picton (van het Noordereiland naar het Zuidereiland)! En ben toen met de bus geëindigd in Nelson waar ik nu twee dagen ga doorbrengen om vooral even te relaxen. Want ik heb niet normaal veel spierpijn hahaha...

Ik heb voor de liefhebber ook weer wat foto's geplaatst!