Sleep tight, don't let the bedbugs bite...

16 januari 2018 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal :)

De afgelopen dagen waren een beetje druk en chaotisch, veel gebeurt, dus tijd om jullie weer even bij te praten!

Vrijdag vertrok in naar Paihia met mijn arm vol muggenbulten, bah wat een rotbeesten... Paihia is een plaatsje bij The Bay of Islands. Heel klein dorpje met wat uitzicht op eilandjes. Na een nacht heerlijk te hebben geslapen moest ik alweer vroeg op. Er stond een trip gepland naar het meest noordelijke puntje van NZ. Het aantal muggenbulten was vannacht helaas toegenomen dus met flinke jeuk reden we een paar uur richting het noorden. We maakte onze eerst stop bij een Kauri park, een park met een 'uitstervende' boomsoort. Het gaat om enorme bomen (Kauri's) die één voor één besmet raken en dood gaan helaas..
De tweede stop was bij de zandduinen!!! Met een bodyboard liepen we de zandheuvels op, om vervolgens met top snelheid er vanaf te glijden :) dat was echt onwijs tof om te doen.
Uiteindelijk kwamen we aan bij Cape Reinga, het noordelijkste puntje van het eiland. De plek van NZ waarde geesten van de overledenen naartoe reizen en vanuit daar naar de hemel gaan. De plek waar een piepkleine vuurtoren staat. De plek waar de Tasman Sea en de Pacific Ocean bij elkaar komen. Gek genoeg was de scheiding van deze twee zeeën ook echt duidelijk te zien! Het was echt onwijs mooi daar. Ik reisde samen met Wendy, een Nederlands meisje die ik nog vaker tijdens mijn reis zal tegenkomen. Cape Reinga was echt genieten!

Op de terugweg kreeg ik steeds meer last van mijn 'muggenbulten'... Toch maar even gaan googlen wat het nou kon zijn en jahoor daar vond ik het. Mijn bulten waren precies de kenmerken van bedbug (bedwants) beten... terug in mijn hostel maar even onder mijn bed gekeken en jahoor! Daar zat er een. Met de eigenaar van het hostel mijn bed chemisch gereinigd en heb ik een spray gekregen voor al mijn spullen. Nou daar ging ik dan. Mijn hele tas uitpluizen (waarom heb ik zoveel spullen mee?). Bijna 4 uur lang ben ik daarmee bezig geweest... 's avonds maar even mijn bulten gaan tellen die blijkbaar over mijn hele lichaam zaten. Maarliefst 80 beten heb ik geteld en toen ben ik maar gestopt, het was niet normaal. Waar de bedbugs precies vandaan kwamen weet je eigenlijk nooit. Het kan al zijn dat mijn tas tegen die van een ander aanlag die ze bij zich droeg en zo gaan ze alle hostels langs.

De volgende morgen had ik een boottour gedaan door de bay of islands (ik moet natuurlijk wel blijven genieten). Nog voordat we de baai uit waren werden we verrast door een groep dolfijnen! Ze hebben een tijdje rond de boot gezwommen en gesprongen. Er was ook een kleine dolfijn bij, super schattig :) verder was het weer helaas niet zo mooi, maar we hebben toch kunnen genieten van de tocht.
's middags was het tijd om al mijn kleren te wassen en tas bedbug vrij te maken. Wat een gedoe zeg... maar als het goed is ben ik nu helemaal bedbug vrij! De jeuk blijft helaas nog wat langer bij mij.

Op dit moment ben ik in Hahei. Vandaag zijn we naar de Hot Water Beach gegaan. Op het strand kon je een kuil graven en dan kwam er heet water tevoorschijn. Daar kon je dan in relaxen. Maar niet te lang, want ik brandde bijna mijn billen zo heet! Na een heerlijke BBQ lig ik nu lekker in bed. Morgen weer vroeg op (6.00u) en dan gaan we door aar Raglan. Surftown, jeeej!

De foto's komen wat later want ik ben niet in de gelegenheid om foto's van mijn camera af te halen nu en op mijn mobiel staat niet zoveel!

Liefs xx

1. Nicolette:
    16 januari 2018
    Jee Floor wat beleef je mooie avonturen! En badluck door de bedrup!
    Xx
  2. Maria:
    Wow dolfijnen!!!
  3. Lydia:
    16 januari 2018
    Geweldig genieten Floor... misschien kan je wat menthol-achtige zalf/poeder of iets dergelijks vinden tegen de jeuk! Liefsssss
  4. Mirjam Heijke:
    16 januari 2018
    Lieve Floor, op de nare en vervelende jeuk na ben je volgens mij heerlijk aan het genieten. Blijf dat voorlopig maar lekker doen. Dikke knuffel.😘😘😘😘😘😘
  5. Lies:
    Wat een avonturen.
    Floor je kunt beter te maken krijgen met kakkerlakken (die bijten vlgs mij niet haha). Wat een toestand. Je kleding is nu in ieder geval weer schoon.
    Hopelijk blijf je nu bedbug vrij.
    Geniet nog van alles.
  6. Marjolein:
    He Floor, wat onwijs leuk om je zo te volgen! Nice nice nice 😁
  7. Erna:
    16 januari 2018
    Ach arme jij, jeuk is niet fijn. Volgens mij zitten bedwantsen alleen in matrassen, hostel kan dus wel nieuwe aanschaffen.😀 en ach zijn je spullen in ieder geval weer lekker fris voor de rest van de vakantie.😜Verder klinkt je reis verhaal geweldig, ik geniet in stilte mee.
  8. Bert:
    16 januari 2018
    Goed te lezen dat je ondanks de bedbugs prima naar het zin hebt. Blijf vooral genieten en ons nieuwsgierig houden naar de foto's
  9. Irma:
    17 januari 2018
    Ze zeggen wel eens dat jeuk erger is dan pijn.....hoop voor je dat het niet waar is.
    Geniet van alles wat op je pad komt. Goed bezig in ieder geval.