Tijd om te surfen!!

23 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Surfen is iets wat ik al eerder heb gedaan, maar het was ook alweer een hele tijd geleden. Ik vroeg mijzelf dus echt af of ik het nog kon. Nou vooruit, toch maar een les genomen! Al snel merkte ik dat ik het langzamerhand weer oppikte. Het was maar 1,5 uur in het water, maar ik had echt de tijd van mijn leven (mede dankzij de leuke surfinstructeur waarschijnlijk...). Aan het eind van de les raakte ik bij een val in gevecht met mijn surfplank, helaas won hij... met twee bulten op mijn voorhoofd was het tijd om weer terug naar mijn hostel te gaan!

De weersvoorspellingen voor mijn week in Raglan waren niet zo best. De hele week bewolkt en regen. Er stond een festival op de planning, maar ik vond het toch zonde van mijn geld als het weer zo slecht zou zijn. Een dag voor het festival begon kwam de buurvrouw van het hostel langs met de vraag of er nog mensen op het festival wilde werken in ruil voor een entree ticket.. hmm gratis entree en wat uurtjes werken met lokale mensen, klonkt best goed!
12 uur lang heb ik broodjes met kip staan maken. Het was best leuk om te doen en gezellig met de mensen die daar werkte! Het festival was helaas niet zoals ik had verwacht van 'de bekendste surfplek in NZ'. Maar heb mij er toch prima vermaakt. De zon heeft uieindelijk bijna het hele weekend geschenen :)

Op de laatste dag voordat ik richting Waitomo vertrok ben ik nog een paar uur wezen surfen met iemand uit het hostel. Het ging echt super goed! Heb echt een top dag gehad :)

Vanmorgen vroeg (ja, telkens als ik met de bus moet, moet ik vroeg opstaan!) ben ik op de bus gestapt richting Rororua. Onderweg hadden we een stop in Waitomo. Je hebt daar onwijs mooie grotten met 'glowworms' dus had ik mij ingeschreven voor een klim-/abseiltour! Het was echt super tof. We begonnen met abseilen en kruipen door tunnels half onder water. Ik vond het zo spannend!! 3 uur lang zijn we in de grotten geweest en we hebben alleen maar toffe dingen gedaan. Ook al stond ik af en toe te trillen op mijn benen als ik mij door smalle doorgangen moest wurmen!

's Avonds kwamen we aan in Rotorua, waar ook weer leuke activiteiten op de planning staan, maar dat kunnen jullie in mijn volgende verslag lezen ;)