Allemaal leuke dingen!

30 januari 2018 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Aangekomen in Roterua ben ik twee meiden gaan opzoeken die ik eerder deze reis had ontmoet. Maar ik ging vroeg naar bed want moest fit zijn voor de volgende dag.
Ik ging naar Wai-o-tapu. En plek met geisers en thermische activiteiten. Met twee meiden het hele park doorgestruint en als een stelletje Chinezen foto's gemaakt natuurlijk!
Ik had mij voorgenomen 's middags even helemaal niks te doen. Lekker lezen in bed ofzo. Maar toen kwam iemand de kamer binnen die een auto in zijn bezit had en vroeg wie er mee gingen naar de 'hot pools'. Ook een goede plek om te relaxen! Dus zijn we met een groepje daar naartoe gegaan en hebben we vervolgens met pizza op schoot naar de zonsondergang gekeken (mooi moment waarbij ik altijd even aan thuis denk omdat ik weet dat bij jullie de zon dan opkomt).

De volgende dag stond raften op de planning. Iets wat ik eigenlijk nog nooit eerder gedaan had (op één keer na met PBN op de Ourthe, maar dat telt niet). Het was echt tof om te doen! Op de route zaten ook een aantal watervallen waar we vanaf gingen, de hoogste was 7 meter! (Foto's komen later, die heb ik nog niet binnen).

De bus bracht mij een dag later verder naar Lake Aniwhenua, waar we op een afgelegen farm meer te horen kregen over de Maori cultuur. We aten voedsel dat klaar gemaakt werd in hitte onder de grond, we hebben geleerd een Haka uit te voeren (dat wat de rugbyers doen voor de wedstrijd) en we hebben armbanden gemaakt van bladeren en dat allemaal onder het genot van een mooi uitzicht op een meer tussen de bergen :)

Weer een dag in de bus, dus vroeg op! We gingen naar Lake Taupo, waarbij we onderweg een stop hebben gemaakt bij de Haka Falls, een super krachtige waterval, heel tof om te zien. Taupo was echt een soort vakantieoord. Ik had mij voorgenomen lekker veel te wandelen, maar toen ik een strandje zag aan het meer kon ik geen stap meer verzetten. Het is hier af en toe zo warm!! Tegen de 30 graden... ik was de rest van mijn tijd hier met een groepje van de bus, super gezellig en goed voor mijn Engels haha. Helaas sliep ik boven de kroeg, dus ik had mijn oordoppen hard nodig!

Ik kom nu net terug uit 'the middle of nowhere'. Een farm in een plaatsje genaamd Whakahoro, wat je uitspreekt als: fack a horoo. Wh spreken ze hier namelijk uit als een F. Het was er heerlijk. Ik had 3 dagen geen telefoonbereik, en dus ook geen internet/wifi. We zaten aan een riviertje tussen de bergen. Ik heb een tocht door de bergen gedaan te paard wat echt heel mooi was. Toen de groep vertrok bleef ik nog een nacht met een paar anderen. Er kwam geen nieuwe groep in 'ons huis' dus hadden we het rijk voor ons alleen. Heerlijk nog een hele dag rust gahad.

En die rust had ik nodig. Want ik sta nu op het punt te starten aan de Tongariro Crossing, wish me luck!! Een hike van bijna 20 km door de bergen :) Zie de afbeelding boven aan mijn pagina!

Liefs xx

Ps. Toch niet alleen maar leuke dingen. Heb antibiotica moeten slikken omdat ik in de bus had gezeten met een jongen met een bacteriele versie van hersenvliesontsteking... maar even mijn gezondheid in de gaten houden dus! (Niks om je zorgen over te maken ;))

1. Irma:
    29 januari 2018
    Wat een avonturen maak je daar mee. Geniet en pas goed op jezelf(gezondheid). Malawi is er niks bij. haha
    Groetjes
    Irma
  2. Erna:
    29 januari 2018
    Oh the Tongariro crossing heb ik ook gedaan, zoooooooooo mooi. Boven wel erg koud ( zou je niet zeggen als je begint) maar neem echt warme kleren mee. En...... morgen een rustdag, die heb je nodig. Succes en heeeeel veel plezier.
    Liefs
  3. Debby Vreem:
    29 januari 2018
    Wat een leuk verslag Floor. Pas goed op je zelf. Veel plezier maar weer.
  4. Lies:
    30 januari 2018
    Wat een verhaal. Denk wel goed aan jezelf Floor (is erg belangrijk). Dat hiken gaat jou zeker lukken.
    Succes en geniet.
    Groetjes Lies
  5. Mirjam Heijke:
    30 januari 2018
    Heerlijk om te lezen lieve Floor. Zo reis ik een klein beetje met je mee.😃😃😃😃 blijf genieten van dit prachtige avontuur. 😘😘😘😘😘